|||

Kampen mod overvågningskapitalismen fortsætter

Fra Wired om sidste uges nyhed.

Right now, Meta users opt in to personalized advertising by agreeing to the company’s terms of service—a lengthy contract users must accept to use its products. In a ruling [on January 4th], Ireland’s data watchdog, which oversees Meta because the company’s EU headquarters are based in Dublin, said bundling personalized ads with terms of service in this way was a violation of GDPR. The ruling is a response to two complaints, both made on the day GDPR came into force in 2018.

Der er lang vej endnu – og som jeg tidligere har skrevet tror jeg ligeså meget det handler om kapitalsme som om ‘Big Tech’ – men det er da et skridt i den rigtige retning…

Up next Tag-testing Som nævnt - der bliver arbejdet med metadata og automatisering på den lille blog Alternativt tema for 2023
Latest posts Domæner med løse ambitioner Flyv op og bed om bedre vejr Orion har strammet bæltet Time management på WWDC I havnen Cyklisk selverkendelse – nu med kamera Jeg forsøger at omfavne kaos Den Store Fragmentering Podcast-manus i frit flow Jeg blev ikke hooked på Hookmark Ufrivilligt tjek af ny noteapp Så er vi igang med Bloom 2024 Det glæder jeg mig til på årets Bloom OLED blev min skæbne Endelig et sort Apple-kabel Fantastiske Fantastical med forbedret Todoist-integration Shopping under broen Fjernoptagelse med funktionssyge Usynlige filmtricks Nice spot Opdatering fra manipulator-land En tur på skolebænken igen med Coursera Sløv søndag Tekst-manipulator Røsnæs Rundt Meta-mastodon Lys, vand og skygger Er RCMD-appen det digitale benspænd jeg har brug for? En uge med udskrifter i Apple Podcasts Der er lyserødt derude How to Blow Up a Pipeline