|||

Om annoncer på nettet

Hvis jeg skal sige det helt kort, så tror jeg det store interweb begyndte at køre rimelig meget af sporet i slut-nullerne, da alting begyndte at handle om annoncer og klik-rates og personligt målrettede tilbud.

Jo, der var også irriterende annoncer og bannere og stadigt mere irriterende reklamer før, men da de store tech-giganter for alvor begyndte at samle personlige data, og falbyde reklameplads i mere og mere uigennemskuelige og automatiserede processer, dér tog tingene en drejning.

Og det blev os helt almindelige brugere, surfere, borgere, der kom i klemme. Det er nemlig os - i form af data om hvem vi er, hvor vi er og hvad vi laver - der er blevet den egentlig vare.

Det er næppe en indsigt, der kommer som den store overraskelse, og den har været fortalt mange gange før, af mennesker som er meget klogere og har researchet meget mere end mig.

I dagens BitSnak-artikel snylter jeg på et par af dem. Læs mere her.

Up next Tidstracking i enmandsfirmaet Jeg har efterhånden snart været selvstændig i to års tid, og det kunne jeg sige og skrive meget om! Den korte version er dog heldigvis, at jeg har ved æ hav
Latest posts Flere spejltræer Regn og blæst i Aalborg Jeg kom til at bestille et kamera Spejltræer Det er AInders der snakker Jeg elsker tåge Obligatorisk ProFie God udvikler-service Cooking with data Navlepillende navneleg Søgning på steroider Komplet irrationelt kamera-begær Efter gadefesten Syv år som selvstændig Tirsdags-udsigt Ny abonnementtracker-app Skulderklap fra min digitale assistent Tillykke med de 40 til Macintosh Nye tanker om produktivitet og processer 100 små ideer Blad i frostvejr Promptkursus Harddisk-jubilæum 14.190 skridt om dagen Christiansborg i tåget morgenlys Årets Tema 2024 Årets tema 2023 – sådan gik det Floaking Feriearbejde Dagens ristning Sic Transit Gloria Macintosh