|||

De mentale mekanismer der styrer vores forhold til private data

Fino artikel (som jeg desværre ikke kan huske hvordan jeg fandt) om bias, irrationel opførsel og lumske designtricks, der får os til at dele private data, uden rigtig at forholde os til hvor meget de egentlig er værd.

Det er Leslie K. John, som har researchet (og samlet en masse andet arbejde) og skrevet “Uninformed Consent” i Harvard Business Review.

Der er enkelte diskussionspunkter - som fx hvilken rolle myndigheder og regulering kan spille - men generelt synes jeg det er en ret fin og sober gennemgang, som er god at få forstand af.

Up next Blast from the past: Radioprogram om whisky-business efterår
Latest posts Regn og blæst i Aalborg Jeg kom til at bestille et kamera Spejltræer Det er AInders der snakker Jeg elsker tåge Obligatorisk ProFie God udvikler-service Cooking with data Navlepillende navneleg Søgning på steroider Komplet irrationelt kamera-begær Efter gadefesten Syv år som selvstændig Tirsdags-udsigt Ny abonnementtracker-app Skulderklap fra min digitale assistent Tillykke med de 40 til Macintosh Nye tanker om produktivitet og processer 100 små ideer Blad i frostvejr Promptkursus Harddisk-jubilæum 14.190 skridt om dagen Christiansborg i tåget morgenlys Årets Tema 2024 Årets tema 2023 – sådan gik det Floaking Feriearbejde Dagens ristning Sic Transit Gloria Macintosh Bogbase-opdatering – jeg har valgt en løsning