|||

De mentale mekanismer der styrer vores forhold til private data

Fino artikel (som jeg desværre ikke kan huske hvordan jeg fandt) om bias, irrationel opførsel og lumske designtricks, der får os til at dele private data, uden rigtig at forholde os til hvor meget de egentlig er værd.

Det er Leslie K. John, som har researchet (og samlet en masse andet arbejde) og skrevet “Uninformed Consent” i Harvard Business Review.

Der er enkelte diskussionspunkter - som fx hvilken rolle myndigheder og regulering kan spille - men generelt synes jeg det er en ret fin og sober gennemgang, som er god at få forstand af.

Up next Blast from the past: Radioprogram om whisky-business efterår
Latest posts En uge med udskrifter i Apple Podcasts Der er lyserødt derude How to Blow Up a Pipeline Årets Uafhængige Podcast – RumSnak Pomodoro-eksperiment med AI-twist Tot – uden knold Musik i listeform Close but no Korte noter – nu i Obsidian Man trækker i en løs tråd… Korte noter Hvilested med hvileplads Tekstet for poesihæmmede Blad i forårssol Anti-mål Grundstofdag har fået sin egen side Nostatrip med troubaduren Har jeg nævnt at jeg godt kan lide tåge Hyg og Byg i Billund Udstyret er parat, nu kommer det svære QikReview – Dune 2 Flere spejltræer Regn og blæst i Aalborg Jeg kom til at bestille et kamera Spejltræer Det er AInders der snakker Jeg elsker tåge Obligatorisk ProFie God udvikler-service Cooking with data Navlepillende navneleg