|||

De mentale mekanismer der styrer vores forhold til private data

Fino artikel (som jeg desværre ikke kan huske hvordan jeg fandt) om bias, irrationel opførsel og lumske designtricks, der får os til at dele private data, uden rigtig at forholde os til hvor meget de egentlig er værd.

Det er Leslie K. John, som har researchet (og samlet en masse andet arbejde) og skrevet “Uninformed Consent” i Harvard Business Review.

Der er enkelte diskussionspunkter - som fx hvilken rolle myndigheder og regulering kan spille - men generelt synes jeg det er en ret fin og sober gennemgang, som er god at få forstand af.

Up next Blast from the past: Radioprogram om whisky-business efterår
Latest posts Itsy bitsy spider Hundredetusinder af ord Update på batterier – ny test Skal man behandle sine batterier med respekt? KalenderTetris – I’m doing it wrong Solopgang på Strandvejen Craft objects - farvel til Notion? Hovsa, det var ikke med vilje Opdateringer over det hele Gåturton 2024 - Hillerød til Kgs. Lyngby En overflod af læs-senere-apps Ikke et job for mig Ønsker til Todoist Heldigt uheldigt foto Bjørnen vender tilbage Hvem tager billedet? Hurra for Houdah Slow water GuestCast – adgang til det udvidede Anders Podcast Universe iPhone Photography Awards 2024 Podcastapps – er det tid at prøve noget nyt Interessant kombination Fragmenteringen rammer også mine læs-senere apps Tilbage til Drafts Elæser-opfølgning PopClip – en af hverdagens helte Slut med ferietempo Sekulære bandeord Fri vilje er en illusion Forgæves jagt på ny elæser Kalenderen som omdrejningspunkt