|||

De mentale mekanismer der styrer vores forhold til private data

Fino artikel (som jeg desværre ikke kan huske hvordan jeg fandt) om bias, irrationel opførsel og lumske designtricks, der får os til at dele private data, uden rigtig at forholde os til hvor meget de egentlig er værd.

Det er Leslie K. John, som har researchet (og samlet en masse andet arbejde) og skrevet “Uninformed Consent” i Harvard Business Review.

Der er enkelte diskussionspunkter - som fx hvilken rolle myndigheder og regulering kan spille - men generelt synes jeg det er en ret fin og sober gennemgang, som er god at få forstand af.

Up next Blast from the past: Radioprogram om whisky-business efterår
Latest posts SmåTing – klimadata, euroalternativer og falafler Nyt blogformat Farvel Copenhell 2025 RumSnak på Copenhell Con Der går lidt langsomt her til morgen Capture-app med AI? Preparing the way Nyt fra WWDC 2025 Alternative capture-apps They call it Le Chat Overcast Breakout Månedens Pensum maj 2025 Unødvendige app-tjek Morgendråber i Søndermarken Farvel til Pocket – hvad skal du så bruge? Bloom 2025 - med lidt sol trods alt Sol i Aarhus Tid til at arbejde, tid til at slappe af Recall AI – researchhjælp fra din kunstige assistent Hej lille bille Menu-magi på din Mac Politisk grafitti Mac vs Padde Reboot af Raycast Månedens Pensum apr 2025 Apple Fitness driller – og jeg var ved at eksplodere Blomster i Odsherred Connectikette Hyperspace – find masser af “gratis” lagerplads på din Mac Mail-irritation fikset på et øjeblik Det jeg føler du siger er…