|||

Rejse-revival - op ad vulkanen

I slutningen af marts 1990 var vi ankommet til Bali med klemte knæ efter en heftig bustur fra Jakarta.

Vi efterlod de tunge rygsække i Ubud, lejede et par udknaldede mountainbikes og drog på rundtur.

Efter et par dage var vi nået til Batur, hvor vi boede i et hostel nede i det gigantiske krater.

Og tidligt om morgenen den 30. marts lod vi os føre på bjergvandring op for at se ned i det - meget mindre, men aktive - vulkanske krater i midten.

For en gangs skyld lavede vi noget før morgenmaden. Op kl 3 i bælgravende mørke, på med klunset, og så ud at vade i rismarker indtil vi fandt en guide.

Han slæbte en spand med sodavand, en lommelygte og os med op til atoppen af Mt. Batur, hvor vi - frysende i den kolde vind - nød den smukke solopgang over bjergene og den yderste kraterrand.

På vej ned, skridende i sten & grus, stoppede vi lige ved krateret og så det dampe fra sprækkerne - et eller andet sker der noget!

Vi kæmpede os vej ned, og efter morgenmaden badede vi i de varme kilder. Skønt med lidt varmt vand, det første siden Bangkok. At ligge og dase mens musklerne løsnes, og bare slappe af…aaaah.

Så lige en kølig dukkert i søen og tilbage igen. Livet er fedt.

Efter frokosten fik vi en lille lur, og til aftensmaden snakkede vi med nogle danskere - vi mødes senere i Ubud. Vi ville ha’ haft et varmt godnat-bad, men kilden var tørlagt. Øv.

Det lyder sgu som en ganske god dag…

Up next Kølig morgen DagensDims
Latest posts Endelig et sort Apple-kabel Fantastiske Fantastical med forbedret Todoist-integration Shopping under broen Fjernoptagelse med funktionssyge Usynlige filmtricks Nice spot Opdatering fra manipulator-land En tur på skolebænken igen med Coursera Sløv søndag Tekst-manipulator Røsnæs Rundt Meta-mastodon Lys, vand og skygger Er RCMD-appen det digitale benspænd jeg har brug for? En uge med udskrifter i Apple Podcasts Der er lyserødt derude How to Blow Up a Pipeline Årets Uafhængige Podcast – RumSnak Pomodoro-eksperiment med AI-twist Tot – uden knold Musik i listeform Close but no Korte noter – nu i Obsidian Man trækker i en løs tråd… Korte noter Hvilested med hvileplads Tekstet for poesihæmmede Blad i forårssol Anti-mål Grundstofdag har fået sin egen side Nostatrip med troubaduren