|||

Kampen mod overvågningskapitalismen fortsætter

Fra Wired om sidste uges nyhed.

Right now, Meta users opt in to personalized advertising by agreeing to the company’s terms of service—a lengthy contract users must accept to use its products. In a ruling [on January 4th], Ireland’s data watchdog, which oversees Meta because the company’s EU headquarters are based in Dublin, said bundling personalized ads with terms of service in this way was a violation of GDPR. The ruling is a response to two complaints, both made on the day GDPR came into force in 2018.

Der er lang vej endnu – og som jeg tidligere har skrevet tror jeg ligeså meget det handler om kapitalsme som om ‘Big Tech’ – men det er da et skridt i den rigtige retning…

Up next Tag-testing Som nævnt - der bliver arbejdet med metadata og automatisering på den lille blog Alternativt tema for 2023
Latest posts Heldigt uheldigt foto Bjørnen vender tilbage Hvem tager billedet? Hurra for Houdah Slow water GuestCast – adgang til det udvidede Anders Podcast Universe iPhone Photography Awards 2024 Podcastapps – er det tid at prøve noget nyt Interessant kombination Fragmenteringen rammer også mine læs-senere apps Tilbage til Drafts Elæser-opfølgning PopClip – en af hverdagens helte Slut med ferietempo Sekulære bandeord Fri vilje er en illusion Forgæves jagt på ny elæser Kalenderen som omdrejningspunkt Kirkegårdsstemning fra gåtur Vandretur på den afslappede facon De sidste eventyr i Alperne Flere Alpe-eventyr På eventyr i Alperne I år fylder jeg jod Whiskyklubben drikker danske dramme Sommer-eventyr med nyt tv Grå sommermorgen ved Søerne Meta-blogpost Hvordan ser DIN klimafremtid ud? Det er i hvert fald et statement Den store uvidenskabelige chatbot-test