For tiden slås jeg voldsomt med problemer med især to apps/tjenester - nemlig Instapaper og Overcast.
På Instapaper kan jeg nogle gange ikke tilføje nye artikler eller synkronisere og opdatere basen.
I Overcast kan jeg godt hente mine daglige podcasts, men jeg kan ikke tilføje nye eller se tidligere episoder i podcasts jeg ellers abonnerer på. Det er meget mystisk, og ekstremt irriterende.
Det er frustrerende fordi jeg normalt er superglad for dem og bruger dem hele tiden - og næsten lidt tragikomisk især med Instapaper, fordi jeg for nylig efter en masse timers forsøg på at lægge mit research-workflow om alligevel endte tilbage ved Instapaper som en central hub.
Nu kan jeg så genoverveje - for tjenesten er så ustabil, at det er lige ved at ødelægge min forberedelse af et kommende foredrag.
Det er også lidt ærgerligt at skulle blive sur på dem, netop fordi jeg normalt er så glad - men jeg synes deres radiotavshed overfor supporthenvendelser er beskæmmende (selvom jeg indrømmer at jeg har primært forsøgt via Twitter indtil videre).
Nå, det ordner sig forhåbentlig snart - eller også viser det sig, at jeg kan løse det med en reboot af routeren (selvom det ville være ekstra mystisk fordi jeg jo har fin adgang til alt mulig andet).
Men min banale pointe er sådan set bare, at jeg godt nok er afhængig af at mine cloudtjenester, apps og tjenester fungerer, og at der er hul igennem på netforbindelsen. Vi er på godt og ondt blevet et opkoblet og digitaliseret samfund…
UPDATE: Og selvfølgelig var det så lige nu, 5 minutter efter denne blogpost, at både Overcast og Instapaper hikkende begyndte at virke igen… Oh, well. Så længe de virker. Jeg krydser fingre…